Jakie meble do sklepu?

Jakie meble do sklepu? Prawidłowe dopasowanie mebli do sklepu w każdej branży pozwala na podkreślenie unikalnego stylu i stanie się rozpoznawalnym co przekłada się na przyciągnięcie klientów. Czasami to właśnie wyposażenie placówki handlowej powoduje, że klienci wchodzą o sklepu przyciągnięci wyjątkową atmosferą jakie zapewnia wyposażenie. A to jest naprawdę dobrym chwytem marketingowym.

Czym się kierować wybierając meble do sklepu?

W zależności od rodzaju sprzedawanych towarów należy dobrać meble do sklepu:

  • Do stylu high-tech idealnie nadają się meble wiszące, a także duża liczba luster.
  • W sklepie z artykułami dla dzieci niezbędne są kolorowe meble. Ponadto muszą być wystarczająco mocne i bezpieczne.
  • W przypadku sklepu odzieżowego najlepiej wybrać wyposażenie pionowe (wieszaki, wsporniki, regały, gabloty itp.), ponieważ pożądane jest pokazanie tego produktu w pełnej okazałości.
  • W przypadku sklepu jubilerskiego potrzebujesz oczywiście gablot i lady z wieloma lustrami i specjalnym oświetleniem, które pomoże Ci pokazać produkty.
  • W przypadku sklepu z elektroniką odpowiednie będą różne stojaki i prowadnice, a także wykorzystanie stref marki, aby przyciągnąć uwagę klientów do konkretnej marki.

Najważniejsze jest, aby zdecydować, w jakim kierunku zmierza Twój biznes: co chcesz sprzedawać i jak sprawić, aby Twój produkt był jak najbardziej atrakcyjny dla Twoich klientów, a także zapewnić optymalne warunki pracy dla Twoich pracowników. Wybierając meble do sklepu należy brać pod uwagę tylko sprawdzonych producentów posiadających niezbędne certyfikaty.

Wyposażenie – jakie meble do sklepu wybrać?

Rozpoczynając zagospodarowanie przestrzeni, warto ustalić, jakie towary będą wystawione na sprzedaż a zgodnie z tym, jakie meble powinny zostać zainstalowane w tym pomieszczeniu. Przykładowo, projektując halę do sprzedaży perfum i kosmetyków, warto umieścić w niej otwarte regały lub szklane gabloty. W przypadku biżuterii i sklepu jubilerskiego najlepiej jest zainstalować małe szklane lady, w których drobne towary będą wyglądać harmonijnie.

Po ustaleniu rodzaju wyposażenia handlowego sporządzamy plan lokalu i ustawiamy meble na parkietach handlowych.Tutaj brana jest pod uwagę wygoda kupującego w dostępie do towarów, obliczana jest optymalna szerokość korytarzy i określane są wymiary mebli. Po opracowaniu  planu uzgadniamy liczbę półek, odległość między nimi, obecność lub brak oświetlenia oraz kolorystykę.

Klasyfikacja sprzętu według przeznaczenia

  • Lady. Służą do bezpośredniej sprzedaży towarów. Zawierają wszelkiego rodzaju przegrody, przeznaczone są do umieszczenia na nich kas fiskalnych i pokazania produktów. Lada wykonana w stylu firmowym doskonale poradzi sobie ze swoimi funkcjami. Częstym wyposażeniem sklepów są lady chłodnicze dopasowane do wystroju placówki.
  • Wystawowe. Demonstrują produkty oferowane potencjalnym klientom. W tego typu wyposażeniu sklepu można oferować gabloty, stojaki reklamowe, lady oraz inne elementy wyposażenia potrzebne do sprzedaży.

Regały handlowe to niezbędne meble do sklepu

Jakie meble do sklepu?
Jakie meble do sklepu?

Popularne sformułowanie pokaż twarz produktu w pełni oddaje istotę i przeznaczenie regałów. Dziś sprzęt handlowy i regały to nie tylko miejsce przechowywania, ale także prezentacji w sklepie, produkt przyciąga uwagę kupującego. Planując zakup regału do sklepu, określ, jakie właściwości konsumenckie są potrzebne.

Różnią się one:

  • Dostępność wystawianych produktów. Jest to regał typu zamkniętego na drogie towary, którą prezentuje sprzedawca. W otwartej formie klient ocenia potencjalny zakup.
  • Materiał, z którego są wykonane. W zależności od asortymentu i przeznaczenia regały są: drewniane, plastikowe, szklane. Najbardziej praktyczny, wytrzymały jest metalowy regał sklepowy. Często są to regały chłodnicze do przechowywania produktów wymagających niższej temperatury.
  • Sposób montażu: jednoczęściowy, składany. Te ostatnie są łatwe w transporcie, można je powiększać, dobudowywać, co oznacza, że bardziej racjonalne jest wykorzystanie powierzchni handlowej.

Regały sklepowe są odpowiednie do sprzedaży takich produktów jak: alkohol, odzież i obuwie, warzywa i owoce, artykuły dziecięce, słodycze, pieczywo, sprzęt AGD, kosmetyki, części samochodowe itd. Profesjonalny marketing w handlu detalicznym to główne narzędzie sprzedawcy w każdym sklepie. Zależy od tego, jak dobrze produkt jest widoczny na półce lub regale, czy kupujący zwróci na to uwagę, czy nie. Rodzaje regałów wyspowych: produkty z perforacją, pionowe regały wyspowe, bloki do przechowywania na zawiasach itd.

Witryny do sklepu

Szklana witryna jest ważną częścią placówek handlowych, daje kupującemu możliwość oglądania towarów pod każdym kątem. Można w nich ustawiać takie towary jak np.: kosmetyki, książki, kawa, herbata. Jeśli chcesz kupić witrynę sklepową, najpierw musisz ustalić sposób otwierania drzwi. Istnieją zarówno konstrukcje zawiasowe, jak i przesuwne.Takie meble można zamówić do różnego rodzaju towarów – leków i żywności,  biżuterii, galanterii skórzanej. Można je skutecznie oglądać z dowolnego miejsca. Kupując szklaną witrynę do sklepu, należy wziąć pod uwagę sposób montażu.

Wyspy handlowe do sklepów

Produkt jest punktem sprzedaży, który różni się od zwykłego sklepu brakiem magazynu i niewielkimi rozmiarami. Wyspa wybierana jest na podstawie życzeń klienta i wymagań centrum handlowego, w którym będzie się znajdowała. Dotyczy to nie tylko indywidualnych rozwiązań, ale również standardowych projektów. Do produkcji wysp handlowych wykorzystywane są takie materiały jak: profile aluminiowe, szkło, plastik, MDF, płyta wiórowa. Dużą popularnością cieszą wyspy warzywnicze i owocowe do wyeksponowania świeżych produktów.