Jakie meble do sklepu?

Jakie meble do sklepu? Prawidłowe dopasowanie mebli do sklepu w każdej branży pozwala na podkreślenie unikalnego stylu i stanie się rozpoznawalnym co przekłada się na przyciągnięcie klientów. Czasami to właśnie wyposażenie placówki handlowej powoduje, że klienci wchodzą o sklepu przyciągnięci wyjątkową atmosferą jakie zapewnia wyposażenie. A to jest naprawdę dobrym chwytem marketingowym.

Czym się kierować wybierając meble do sklepu?

W zależności od rodzaju sprzedawanych towarów należy dobrać meble do sklepu:

  • Do stylu high-tech idealnie nadają się meble wiszące, a także duża liczba luster.
  • W sklepie z artykułami dla dzieci niezbędne są kolorowe meble. Ponadto muszą być wystarczająco mocne i bezpieczne.
  • W przypadku sklepu odzieżowego najlepiej wybrać wyposażenie pionowe (wieszaki, wsporniki, regały, gabloty itp.), ponieważ pożądane jest pokazanie tego produktu w pełnej okazałości.
  • W przypadku sklepu jubilerskiego potrzebujesz oczywiście gablot i lady z wieloma lustrami i specjalnym oświetleniem, które pomoże Ci pokazać produkty.
  • W przypadku sklepu z elektroniką odpowiednie będą różne stojaki i prowadnice, a także wykorzystanie stref marki, aby przyciągnąć uwagę klientów do konkretnej marki.

Najważniejsze jest, aby zdecydować, w jakim kierunku zmierza Twój biznes: co chcesz sprzedawać i jak sprawić, aby Twój produkt był jak najbardziej atrakcyjny dla Twoich klientów, a także zapewnić optymalne warunki pracy dla Twoich pracowników. Wybierając meble do sklepu należy brać pod uwagę tylko sprawdzonych producentów posiadających niezbędne certyfikaty.

Wyposażenie – jakie meble do sklepu wybrać?

Rozpoczynając zagospodarowanie przestrzeni, warto ustalić, jakie towary będą wystawione na sprzedaż a zgodnie z tym, jakie meble powinny zostać zainstalowane w tym pomieszczeniu. Przykładowo, projektując halę do sprzedaży perfum i kosmetyków, warto umieścić w niej otwarte regały lub szklane gabloty. W przypadku biżuterii i sklepu jubilerskiego najlepiej jest zainstalować małe szklane lady, w których drobne towary będą wyglądać harmonijnie.

Po ustaleniu rodzaju wyposażenia handlowego sporządzamy plan lokalu i ustawiamy meble na parkietach handlowych.Tutaj brana jest pod uwagę wygoda kupującego w dostępie do towarów, obliczana jest optymalna szerokość korytarzy i określane są wymiary mebli. Po opracowaniu  planu uzgadniamy liczbę półek, odległość między nimi, obecność lub brak oświetlenia oraz kolorystykę.

Klasyfikacja sprzętu według przeznaczenia

  • Lady. Służą do bezpośredniej sprzedaży towarów. Zawierają wszelkiego rodzaju przegrody, przeznaczone są do umieszczenia na nich kas fiskalnych i pokazania produktów. Lada wykonana w stylu firmowym doskonale poradzi sobie ze swoimi funkcjami. Częstym wyposażeniem sklepów są lady chłodnicze dopasowane do wystroju placówki.
  • Wystawowe. Demonstrują produkty oferowane potencjalnym klientom. W tego typu wyposażeniu sklepu można oferować gabloty, stojaki reklamowe, lady oraz inne elementy wyposażenia potrzebne do sprzedaży.

Regały handlowe to niezbędne meble do sklepu

Popularne sformułowanie pokaż twarz produktu w pełni oddaje istotę i przeznaczenie regałów. Dziś sprzęt handlowy i regały to nie tylko miejsce przechowywania, ale także prezentacji w sklepie, produkt przyciąga uwagę kupującego. Planując zakup regału do sklepu, określ, jakie właściwości konsumenckie są potrzebne.

Różnią się one:

  • Dostępność wystawianych produktów. Jest to regał typu zamkniętego na drogie towary, którą prezentuje sprzedawca. W otwartej formie klient ocenia potencjalny zakup.
  • Materiał, z którego są wykonane. W zależności od asortymentu i przeznaczenia regały są: drewniane, plastikowe, szklane. Najbardziej praktyczny, wytrzymały jest metalowy regał sklepowy. Często są to regały chłodnicze do przechowywania produktów wymagających niższej temperatury.
  • Sposób montażu: jednoczęściowy, składany. Te ostatnie są łatwe w transporcie, można je powiększać, dobudowywać, co oznacza, że bardziej racjonalne jest wykorzystanie powierzchni handlowej.

Regały sklepowe są odpowiednie do sprzedaży takich produktów jak: alkohol, odzież i obuwie, warzywa i owoce, artykuły dziecięce, słodycze, pieczywo, sprzęt AGD, kosmetyki, części samochodowe itd. Profesjonalny marketing w handlu detalicznym to główne narzędzie sprzedawcy w każdym sklepie. Zależy od tego, jak dobrze produkt jest widoczny na półce lub regale, czy kupujący zwróci na to uwagę, czy nie. Rodzaje regałów wyspowych: produkty z perforacją, pionowe regały wyspowe, bloki do przechowywania na zawiasach itd.

Witryny do sklepu

Szklana witryna jest ważną częścią placówek handlowych, daje kupującemu możliwość oglądania towarów pod każdym kątem. Można w nich ustawiać takie towary jak np.: kosmetyki, książki, kawa, herbata. Jeśli chcesz kupić witrynę sklepową, najpierw musisz ustalić sposób otwierania drzwi. Istnieją zarówno konstrukcje zawiasowe, jak i przesuwne.Takie meble można zamówić do różnego rodzaju towarów – leków i żywności,  biżuterii, galanterii skórzanej. Można je skutecznie oglądać z dowolnego miejsca. Kupując szklaną witrynę do sklepu, należy wziąć pod uwagę sposób montażu.

Wyspy handlowe do sklepów

Produkt jest punktem sprzedaży, który różni się od zwykłego sklepu brakiem magazynu i niewielkimi rozmiarami. Wyspa wybierana jest na podstawie życzeń klienta i wymagań centrum handlowego, w którym będzie się znajdowała. Dotyczy to nie tylko indywidualnych rozwiązań, ale również standardowych projektów. Do produkcji wysp handlowych wykorzystywane są takie materiały jak: profile aluminiowe, szkło, plastik, MDF, płyta wiórowa. Dużą popularnością cieszą wyspy warzywnicze i owocowe do wyeksponowania świeżych produktów.